11 клас. ТКР №
6. Варіант І
1. Смислово-граматичне об’єднання двох або більше
повнозначних слів на основі підрядного синтаксичного зв’язку називається:
А) простим реченням; Б) словосполученням;
В) складним реченням; Г) складнопідрядним
реченням.
2. У якому рядку спосіб підрядного зв’язку між словами у
словосполученні – узгодження:
А) волога земля, розцвітати пишно,
думати про навчання;
Б) допомагати батькам, полоти
город, мріяти про поїздку;
В) місто Львів, міська вулиця,
дорога до школи;
Г) книжкова полиця, весела хата,
довга дорога.
3. За метою висловлювання речення поділяються на:
А) прості, складні, складені;
Б) розповідні, питальні,
спонукальні;
В) причини, мети, допустові;
Г) єднальні, протиставні,
розділові.
4. Визначте речення зі складеним іменним присудком:
А) Мені і в непроглядній пітьмі
днів твоя лунала б мова солов’їно.
Б) З лотоків летять діаманти,
млиновеє коло шумить.
В) Як романтично він умів
оповідати про норов лебедів.
Г) Поезія – це завжди
неповторність…
5. Знайдіть односкладне речення:
А) Не люблю осінньої ночі.
Б) Я йшов все далі й далі…
В) Темна хмара озвалася громом
гучним.
Г) Поклала мати коло хати
маленьких діточок своїх.
6. До якого типу односкладних речень належить речення:„Руїни, попіл,
згарища, пустка,
розбомблені
міста і села…”
А) називне; Б) безособове; В)
означено-особове; Г) неозначено-особове.
7. Слова, що об’єднують в одну групу всі
перелічувані предмети, ознаки тощо, називаються:
А) однорідними; Б) уточнювальними; В) узагальнюючими; Г) відокремленими.
8.Знайдіть речення з поширеним звертанням:
А) Гетьмани, гетьмани, якби-то ви
встали.
Б) Кобзарю, знаєш, нелегка епоха
оцей двадцятий невгамовний вік.
В) Плач же, серце, плачте, очі,
поки не заснули.
Г) Запалай, мій вогнику крилатий,
полум’ям привітним і незлим.
9. Знайдіть складне речення:
А) Мати з Нимидорою порались у
хаті, готували вечерю.
Б) Вона – це гармонійний спів, дух
злагоди і миру.
В) Над хатою зійшла вечірня зоря,
заграла золотом у яблуневім цвіті.
Г) Уночі несподівано знявся
північний вітер, небо скоро затяглося хмарами.
10. Між частинами складносурядного речення кома не ставиться, якщо:
А) у простих реченнях, які входять
у складносурядне, говориться про швидку зміну подій;
Б) друге речення містить у собі
несподіваний наслідок чи різке протиставлення;
В) перед єднальним чи розділовим
сполучником у складносурядноому реченні є спільний
другорядний член, що стосується
обох простих речень;
Г) прості речення з’єднані підрядними сполучниками.
11. Тема тексту – це:
А) мета тексту, заради якої його
створено; Б) те, про що йдеться в
тексті, його зміст;
В) сукупність виражальних
засобів; Г) стилістичні
засоби.
12. Які слова допомагають уникнути повторів у тексті:
А) антоніми; Б) синоніми;
В) омоніми; Г) пароніми. 11 клас. ТКР № 6.
Варіант І І
1. У якому рядку всі словосполучення іменникові?
А) ручка дверей, шапка господаря,
чашка для молока;
Б) білий од вітру, червоний від
сорому, неспокійний через знервованість;
В) з десяти ящиків, дехто з нас,
возив сіно;
Г) втричі швидше, ішов по стежці,
добре відома.
2.Спосіб підрядного зв’язку між словами, при
якому залежне слово (без прийменника чи з прийменником)
ставиться в певному відмінку,
називається:
А) узгодженням; Б) керуванням;
В) приляганням; Г) уточненням.
3.Порядок слів у реченні може бути:
А) прямим і непрямим; Б) головним і другорядним;
В) слабким і сильним; Г) закінченим і незакінченим.
4. Укажіть речення, у якому неправильно розставлені розділові знаки.
А) Без роботи день роком стає.
Б) Хіба є хто на світі крилатіший
за людину?
В) Море рибальське поле.
Г) Рання пташка росу оббиває.
5. Укажіть означено-особове речення:
А) Над обрієм сонце звелося.
Б) Ніч була тиха, беззоряна.
В) Польовою стежкою з дальніх
доріг іду в село й радію сподіваній стрічі.
Г) Огненними стовпами підперло
сонце Дівич-гору.
6. Узагальнено-особові речення переважають у :
А) діловому стилі; Б) науковому стилі;
В) публіцистичному стилі; Г) розмовному стилі.
7. Як називається виділена конструкція, вжита в даному реченні: „Улітку під
вербою біля
хати (як добре, що скінчилася зима!) княгиня почала дітей навчати”:
А) вставне слово; Б) вставне
словосполучення;
В) вставне речення; Г) вставлене речення.
8. Укажіть речення, у якому
відокремлене означення виражене дієприкметниковим зворотом:
А) В імлистій далині, осяяні
срібним промінням місячним, стояли широкі лани золотого
жита та пшениці.
Б) Зачаровані подорожні сиділи й
мовчали.
В) Оповитий тишею степ дихав
пахощами росяних трав.
Г) А он старе Монастирище, колись
козацькеє село.
9.Знайдіть складносурядне речення:
А) Двері тихо скрипнули й
розчинилися, хоч він і не штовхнув їх.
Б) Грали два водевілі – один
російський, другий український.
В) Уже сонце скотилось до заходу,
уже степова трава лисніла червоним одлиском.
Г) Я бреду далі серед високих
кущів, напоєних дощем, і вони зрошують мене все знову й знову.
10. Укажіть правильний варіант вживання великої літери та розділових
знаків:
А) „ Ти знаєш цей вірш? Запитав
Віталій”.
Б)
„ Ти знаєш цей вірш?”- запитав Віталій.
В) „ Ти знаєш цей вірш?- запитав
Віталій”.
Г) „ Ти знаєш цей вірш?” запитав
Віталій.
11. Головна думка тексту – це:
А) мета тексту, заради якої його
створено; Б) зміст тексту;
В) мікротема тексту; Г) тема тексту.
12. Які є види опису?
А) повідомлення, заява,
оголошення;
Б) індуктивний та дедуктивний;
В) пейзаж, портрет, інтер’єр;
Г) аналітичний і синтетичний.
|